KONEČNE je to tu. Štát významne PREDLŽUJE intervaly medzi STK. Koho sa to týka?

Zdroj: Canva
Reklama

Na Slovensku sa konečne dočkali pozitívnej zmeny tisíce motoristov. Nový zákon totiž výrazne predlžuje časový interval, v ktorom musia niektoré typy vozidiel absolvovať povinnú technickú kontrolu. Zmena sa týka konkrétne majiteľov motocyklov, trojkoliek a štvorkoliek, a rozhodne im ušetrí nielen čas, ale aj peniaze.

V praxi to znamená, že po úvodnej kontrole, ktorú treba absolvovať až po štyroch rokoch od prvej evidencie, bude nasledovať ďalšia kontrola až po ďalších štyroch rokoch. Teda namiesto tradičného dvojročného cyklu bude postačovať navštíviť STK len raz za štyri roky.

Táto zmena prichádza v čase, keď je registrovaných približne 160-tisíc takýchto vozidiel, takže ide o skutočne širokú skupinu motoristov, ktorým sa nový systém dotkne.

Ako uviedla Pravda.sk, zákonná úprava sa vzťahuje len na vozidlá kategórií L3e až L7e, teda motocykle, trojkolky a štvorkolky. Ak patríte medzi šoférov osobných áut, musíte aj naďalej dodržiavať doterajšie pravidlá:

  • prvá STK po štyroch rokoch od zaradenia do evidencie,
  • následne každé dva roky.

Takže áno, tí, čo jazdia na autách, si budú musieť aj naďalej STK sledovať v klasickom režime.

Napriek tomu, že štát predĺžil intervaly, odporúčajú odborníci nenechávať údržbu len na zákonom stanovené termíny. Aj keď motocykle a im podobné vozidlá podľa štatistík nevykazujú vysoký výskyt nebezpečných porúch, nie je dôvod poľaviť v starostlivosti. V konečnom dôsledku ide predsa o bezpečnosť – vašu aj ostatných účastníkov cestnej premávky.

Čo všetko treba vedieť, aby ste sa vyhli pokute?

Aj keď štát zvoľnil tempo, netreba zabúdať, že STK je stále povinnosťou a jej vynechanie sa môže poriadne predražiť. A to najmä vtedy, ak s technickou kontrolou zabudnete absolvovať aj emisnú.

Tu sú kľúčové body, na ktoré si treba dať pozor:

  • pokuta za chýbajúcu STK môže byť až 165 eur,
  • ak nemáte ani emisnú kontrolu, pripravte sa na pokutu do výšky 330 eur,
  • zmena sa netýka osobných áut – tam zostáva dvojročný cyklus zachovaný.

Slovensko tak ide proti prúdu niektorých európskych krajín, ktoré zvažujú, že naopak kontroly ešte sprísnia. Na úrovni Európskej únie sa čoraz viac diskutuje o tom, že technické kontroly by mohli byť častejšie. Hlavne kvôli zvýšeniu bezpečnosti na cestách. Slovenský štát však v tomto prípade dôveruje dátam a technickému stavu motoriek, trojkoliek a štvorkoliek.

Ak teda patríte medzi motorkárov alebo vlastníkov štvorkoliek, môžete si vydýchnuť ,najbližšiu STK vás čaká až o niekoľko rokov. Ale pozor, nezabúdajte ani na bežnú starostlivosť a pravidelnú kontrolu mimo predpísaných termínov. Nielen vaša bezpečnosť za to stojí.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Ekonomika a biznis