fbpx

Kórea reaguje na fenomén „smrskflácie“: Bude pokutovať firmy, ktoré zmenšia veľkosť alebo zloženie výrobkov

Reklama
Ilustračná fotografia. Zdroj: TASR/AP, Dano Veselský

Južná Kórea zavedie pokuty dodávateľom potravín, ktorí zmenšia veľkosť výrobkov bez dostatočného upozornenia. Soul tak reaguje na fenomén „smrskflácie“ alebo nižšie balenie za rovnakú cenu, uviedol portál Luminews.my.

Juhokórejský protimonopolný úrad v piatok uviedol, že výrobcovia a dodávatelia potravín budú musieť informovať zákazníkov, ak zmenšia veľkosť svojich výrobkov. Ak tak neurobia, hrozí im pokuta až do výšky desiatich miliónov wonov (takmer 7000 eur).

Kórea tak bojuje s fenoménom „smrskflácia“ (v angličtine shrinkflation), čo je v preklade výraz pre zmenšovanie, zmršťovanie a infláciu. V praxi sa často týka nápojov, zemiakových lupienkov, toaletného papiera, ale aj ďalších produktov. Aby výrobca nemusel zdražovať, jednoducho zníži množstvo.

Komisia pre spravodlivý obchod (FTC) uviedla, že prax niektorých podnikov, ktoré neupozorňujú na „smrskfláciu“, považuje za nekalé. Informuje web The Business Times. Sankcie nadobudnú platnosť v auguste po trojmesačnej lehote, uvádza agentúra Reuters. Firmy, ktoré na „smrskfláciu“ dostatočne neupozornia, môžu dostať pokutu až päť miliónov wonov (takmer 3500 eur).

Pri opakovaní takého prehrešku im ale hrozí aj dvojnásobná sankcia, čiže desať miliónov wonov (takmer 7000 eur).

„Cieľom zmeny bolo zabrániť situácii, keď spoločnosti znižujú veľkosť, štandard, hmotnosť alebo množstvo svojich výrobkov bez dostatočného upozornenia, takže spotrebitelia nevedomky kupovali drahšie výrobky,“ uviedla FTC vo svojom vyhlásení.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie