Pred cestou na dovolenku či výlet je vhodné si skontrolovať nielen platnosť dokumentov, ale tiež ich stav. Práve na tento fakt doplatili novomanželia, ktorí nemohli vycestovať na vytúžené medové týždne. Manžel pritom tesne pred cestou nemal s poškodeným cestovným pasom problém.
Medové týždne britského páru prekazil problém s pasom manžela. Beccy a Joe Barnes, ktorí žijú v Spojenom kráľovstve, sa zosobášili 2. augusta.
Svoj veľký deň následne chceli zavŕšiť zájazdom na Cyprus, ktorý si zakúpili na poslednú chvíľu za peniaze, ktoré im darovali svadobní hostia, píše Lad Bible.
Pred cestou nemal s pasom problémy
Joe cestoval so svojím pasom pár týždňov pred svadbou na rozlúčku so slobodou, kedy pri kontrole jeho cestovný doklad prijali bez problémov.
Uzavretie manželského zväzku túžili osláviť romantickým spôsobom päťdňovou all inclusive dovolenkou, ich radosť ale zarazil personál leteckej spoločnosti TUI, keď Joea odmietol pustiť do lietadla.
Novomanželia boli obzvlášť zdrvení, že nemohli ísť na Cyprus. Letecká spoločnosť uviedla, že mužovi bol odmietnutý nástup do lietadla, pretože jeho pas bol „veľmi vážne poškodený“. V pravom hornom rohu dokumentu bola centimeter dlhá trhlina a na celom pase bolo viditeľných niekoľko škvŕn od vody.
Napriek poškodeniu muž tvrdil, že len tri týždne predtým, na svojej rozlúčke so slobodou, nemal žiadne problémy so svojím pasom.
„Svadba bola najlepším dňom môjho života. Chceli sme si ísť len niekam oddýchnuť, tak sme peniaze, ktoré sme dostali od našich hostí, použili na rezerváciu svadobnej cesty,“ povedal muž, ktorý býva neďaleko Nottinghamu.
Hľadali riešenie celé hodiny
Išli sme k odbavovaciemu pultu a povedali nám, že na jednej zo stránok môjho pasu je malá trhlina a že sa musia porozprávať so svojím manažérom.
„Áno, je tam trhlina,“ ozrejmil personál pri kontrole. „Pred tromi týždňami som letel na rozlúčku so slobodou s Jet2 a nebol tam žiadny problém. Ani som o tej trhline nevedel. Vôbec ma nechápali. Povedal som, že je to moja svadobná cesta. Ale z centrály TUI dostali pokyn, aby „tejto osobe neumožnili vycestovať“,“ povedal Joe, povolaním vodič vysokozdvižného vozíka.

„Neveril som, vravel som si: ´To nemôže byť pravda´. Bolo to hrozné. Sedeli sme dve hodiny na letisku a hľadali riešenie,“ pokračuje Joe.
Novomanželia si mysleli, že budú môcť letieť s inou leteckou spoločnosťou, ale aj Jet2, ktorý predtým nemal problém s mužovým pasom, dvojici oznámil, že nám neumožnia letieť.
Varuje ľudí
Joe a Beccy po hodinách hľadania alternatívnych riešení sa napokon rozhodli odísť sklamaní domov a nútení zrušiť vysnívané medové týždne za 1 200 libier (takmer 1 400 eur).
„Nemohol som tomu uveriť. S manželkou sme boli úplne zničení. Chcelo sa mi plakať. Mali sme nádherný víkend so svadbou, ale potom všetko išlo dolu vodou. Moja manželka bola úplne zničená. Bol to hrozný pocit. Neprial by som to ani svojmu najhoršiemu nepriateľovi,“ povedal Joe.
To, že ho personál nepustil na palubu lietadla „kvôli malej trhline“, považuje za patetické. „Pochopil by som, keby bola na mojej fotografii alebo osobných údajoch veľká trhlina a oni by ich nevedeli prečítať,“ vysvetľuje nešťastný muž.
Joe ale nedúfa, že im poisťovňa preplatí náklady za zrušenú dovolenku. „Najhoršie je, že sú to peniaze iných ľudí. Varoval by som ľudí, aby si kontrolovali pasy, aj keď je na nich len malá škvrna,“ uzavrel Joe.