Namiesto 13-hodinového letu zažili hotové PEKLO! Dvakrát DLHŠIA cesta ich UVÄZNILA v lietadle na 28 hodín

Ilustračný obrázok. Playback letu. Zdroj: Canva/Thinkstock, pick-uppath, Flightradar
Reklama

Pasažieri na palube letu Cathay Pacific CX883 z Los Angeles do Hongkongu zažili skutočnú nočnú moru. Let, ktorý mal trvať necelých 14 hodín, sa zmenil na neuveriteľnú 28-hodinovú odyseu. Dôvodom bolo zúriace počasie a kontroverzné rozhodnutia leteckej spoločnosti.

Lietadlo odštartovalo podľa plánu, no po 13 hodinách letu sa situácia dramaticky zmenila. Keď sa stroj blížil k Hongkongu, mesto zasiahla extrémna búrka. Meteorológovia vyhlásili „Black warning“, čo znamenalo, že hrozilo viac ako 70 mm zrážok za hodinu. Posádka sa rozhodla prerušiť pristávací manéver a odklonila let do taiwanského Taipei, informoval portál Flightradar.

Zdroj: Flightradar

To, čo nasledovalo, však prekvapilo všetkých. Hoci lietadlo bezpečne pristálo po viac ako 15 hodinách letu, cestujúci zostali vnútri. Letecká spoločnosť ich uväznila v lietadle na neuveriteľných desať a pol hodiny bez možnosti vystúpiť. Dôvody tohto rozhodnutia neboli doteraz oficiálne vysvetlené. Pasažieri museli trpezlivo čakať na vzdialených stojiskách letiska.

Konečná úľava po dlhom čakaní

Až na druhý deň, keď sa počasie v Hongkongu umúdrilo, prišla náhradná posádka. Lietadlo s vyčerpanými cestujúcimi sa vydalo na poslednú časť cesty. Do cieľa dorazili s obrovským oneskorením. Celková dĺžka letu sa natiahla na takmer 28 hodín, čo je dvojnásobok pôvodného času.

Pristátie v nepriaznivom počasí patrí medzi najnáročnejšie úlohy pre pilotov, keďže vyžaduje vysokú mieru sústredenia, presnú koordináciu a rýchle rozhodovanie. Silný vietor, dážď, sneženie či nízka viditeľnosť môžu výrazne ovplyvniť stabilitu lietadla aj jeho brzdnú dráhu. Piloti v takýchto podmienkach často využívajú špeciálne prístrojové prístupy, ktoré im umožňujú presne sledovať letovú dráhu až po dotyk s dráhou.

Kľúčové je tiež prispôsobiť rýchlosť, uhol zostupu a pripraviť sa na prípadný odlet na druhý pokus (go-around), ak by pristátie nebolo bezpečné. Bezpečnosť pasažierov a posádky má vždy absolútnu prioritu, preto sa v nepriaznivom počasí každý krok vykonáva s maximálnou opatrnosťou a v úzkej spolupráci s riadením letovej prevádzky.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Zo zahraničia