Popularita diskontných reťazcov s lacnými produktami rastie. Aj preto už čoskoro zavíta na Slovensko známy nemecký reťazec, ktorý bude tvrdou konkurenciou.
Prvé informácie o expanzii nemeckého reťazca Woolworth uzreli svetlo sveta ešte minulý rok v lete. Zástupcovia spoločnosti už vtedy predstavili smelé plány na rozšírenie po stredoeurópskom trhu.
Ultralacné nákupy
Ako informuje Interez, otváranie prvých predajní na našom území je čoraz bližšie. Ultralacný reťazec má v ponuke tisíce produktov, z ktorých približne tretinu kúpia zákazníci za menej než tri eurá.
Spotrebitelia sú zvyknutí nakupovať u iných populárnych značiek ako Pepco, Tedi či Action, a širokým sortimentom sa nelíši ani Woolworth. Nájdete v ňom hlavne doplnky do domácnosti, oblečenie, dekorácie, bytový textil či iný spotrebný tovar. Reťazce, ktoré už v slovenských mestách fungujú, tak budú čeliť veľkému konkurenčnému boju.
História značky Woolworth siaha až do 19. storočia, kedy sa v USA rozmohol predaj lacného tovaru. V minulom storočí sa tešil vysokej obľube naprieč svetom, ale rastúca konkurencia prinútila spoločnosť rozdeliť sa na dve vetvy.
Najväčšie mestá nateraz vynechá
Americká zmenila nielen pôsobenie, ale aj názov. V súčasnosti funguje pod značkou Foot Locker. Naopak, nemecká pokračuje vo svojej zaužívanej činnosti a podľa informácií magazínu Forbes sa Woolworth už čoskoro objaví aj na slovenskom trhu.
Spoločnosť pravdepodobne plánuje využiť na Slovensku podobnú stratégiu ako v susednej Českej republike, čiže otvorenie predajní v mestách s počtom obyvateľov najmenej 20-tisíc a primárne cielenie na nákupné pasáže.
V prvej fáze otvorenia nezavíta do najväčších miest, ale zákazníci si podľa prvotných odhadov nakúpia už v polovici júna v Třebíči. Mesto so 40-tisíc obyvateľmi bude prvé, kde Woolworth otvorí brány. Nasledovať budú mestá ako Jihlava, Opava, Liberec či Třínec.
Pre tento rok je zámerom otvoriť v Česku zhruba 10 až 15 prevádzok, postupne by mohlo pribudnúť až 20 predajní za rok.
Otvorí zrejme na jeseň
Podobné tempo spustenia činnosti predajní bude chcieť spoločnosť zaviesť aj na Slovensku. Skloňovali sa mestá Trnava či Prešov, v ktorých prebiehali rokovania s nákupným centrom Solivaria a Retail Parkom Trnava.
Aj keď vedenie firmy nateraz nekonkretizovalo, v ktorých mestách sa môžu zákazníci tešiť na lacné nákupy, známy je aspoň predpokladaný termín otvorenia kamenných obchodov.
„Na Slovensku plánujeme otvoriť prvé predajne v priebehu októbra,“ ozrejmil pre Forbes Roland Rissel, z centrály spoločnosti Woolworth.