Po rokoch dohadov sa špekulácie stali skutočnosťou. Na Námestí Ľudovíta Štúra v Banskej Bystrici otvoril svoje brány prvý ruský diskontný reťazec Mere, známy extrémne nízkymi cenami a skladovým štýlom predajní. Napriek pôvodu značky sa otvorenie nieslo v nečakane tichej atmosfére – bez reklamy, zliav či fanfár.
Nový supermarket Mere privítal prvých zákazníkov v sobotu 4. októbra v skúšobnej prevádzke. Oficiálne otvorenie bolo naplánované na pondelok 6. októbra o 12.00 h, informoval portál Aktuality.sk.
Ako sme už informovali, koncept predajne sa od klasických supermarketov výrazne líši. Tovar je uložený priamo na paletách a zákazníci si môžu zakúpiť aj celé balenia či kartóny. Obchod tak pôsobí skôr ako skladový diskont, než tradičná samoobsluha.

Nízke ceny bez zliav
„Srdečne Vás chceme privítať v našom novom obchodе. Príďte si pozrieť našu ponuku a výhodné ceny! Tešíme sa na Vašu návštevu,“ uviedol supermarket Mere v príspevku na sociálnej sieti.
Reťazec láka na trvalo nízke ceny, no bez akcií, letákov či vernostných programov.
Medzi ponúkanými produktmi možno nájsť napríklad:
- 700 gramov pangasiusa za 4,29 eura,
- kilogram bravčových párkov za 4,54 eura,
- kilogram údených kuracích krídiel za 4,44 eura.
Väčšina potravín pochádza z Česka, Poľska a Slovenska, čo naznačuje snahu reťazca prispôsobiť sa regionálnemu trhu.

Otvorenie potichu, no s pozornosťou verejnosti
Na rozdiel od iných medzinárodných reťazcov, Mere otvorenie nepropagoval masívnou reklamou. Žiadne plagáty, promo akcie ani slávnostné otvorenie. Zákazníci sa o obchode dozvedeli najmä zo sociálnych sietí.
Značka Mere má korene v Rusku, kde pôvodne vznikla pod názvom Svetofor. Dnes pôsobí vo viacerých európskych krajinách, ako sú Poľsko, Grécko či Nemecko, a od roku 2019 aj v Česku.
Otvorenie slovenskej pobočky tak predstavuje ďalší krok v expanzii siete, ktorá si zakladá na jednoduchosti, nízkych nákladoch a cenovej dostupnosti.
Diskont, ktorý stavia na extrémne nízkych cenách a strohom vzhľade predajní, prichádza na trh, kde už dominujú silní hráči. Odborníci však upozorňujú, že slovenskí zákazníci nemusia byť k „ruskému Lidlu“ práve najústretovejší.
Na rozdiel od bežných supermarketov sa Mere neopiera o široký sortiment ani moderný dizajn predajní. Tovar býva uložený priamo na paletách v jednoduchom sklade, čo znižuje komfort, no zároveň umožňuje stlačiť ceny na minimum.
V susednom Česku si obchod získal zákazníkov práve nízkymi cenami, no čelil aj kritike za nižšiu kvalitu niektorých výrobkov, napríklad mäsových produktov s minimálnym podielom mäsa.
Nová firma, skúšobná prevádzka
(Článok pokračuje na ďalšej strane)