Škandál v NEMOCNICI: Pacient si ZAPLATIL za chirurga, ZÁKROK nevykonal, no PENIAZE si nechal! Nemocnica reaguje

nemocnica pacient peniaze
Ilustračné fotografie. Zdroj: FOTO TASR/Lenka Hanesová, FOTO TASR/František Iván, FOTO TASR/DPA
Reklama

Pacient Rooseveltovej nemocnice v Banskej Bystrici zaplatil 500 eur za možnosť, že ho pri robotickej operácii bude operovať konkrétny, ním vybraný chirurg. Tento poplatok je v cenníku nemocnice uvedený ako „Výber operatéra pri robotickej operácii“ a má garantovať, že zákrok vykoná práve lekár podľa pacientovej voľby.

V deň operácie však podľa pacienta „môj lekár jednoducho poslal za seba niekoho iného“ a na operačnej sále sa vôbec neobjavil. Peniaze si pritom nechal, hoci zákrok nevykonal. Pacient o tom zistil až dodatočne od známeho pracujúceho v zdravotníctve a situáciu označil za „otrasný zážitok“ a „podvod“, ktorý nie je podľa jeho slov ojedinelý. V článku o tom informuje portál Startitup.

Viacerí pacienti majú podobné skúsenosti

Na sociálnych sieťach sa objavujú aj ďalšie sťažnosti pacientov. Jedna z nich uvádza, že „dala som 200 eur. Cystu mi neodstránil, klamal v správe a dokonca na mňa aj nakričal.“ Iná pacientka popísala fyzické a psychické utrpenie po zákroku a nevhodné správanie lekára: „Keď som mu to povedala, začal po mne kričať ako pes.“

Nemocnica: Práva pacienta sú chránené, poplatok sa vráti

Redakcia portálu Startitup oslovila Fakultnú nemocnicu s poliklinikou F.D. Roosevelta v Banskej Bystrici s otázkami ohľadom pravidiel plateného výberu operatéra.

Nemocnica prostredníctvom hovorkyne Mgr. Ruženy Maťašeje uviedla: „Pacient si môže výber lekára dohodnúť formou zmluvy a poplatok uhradiť najneskôr v deň výkonu. V prípade, že sa lekár na výkon nemohol dostaviť, pacient má nárok od zmluvy odstúpiť. Lekár by mal pacienta o tom, že výkon nevykoná, informovať. Pacient potom uzavrie s nemocnicou dohodu o odstúpení od zmluvy a poplatok mu je vrátený. Pacient má podľa nich právo od zmluvy odstúpiť aj bez udania dôvodu.“

Postupy a cenníky sú pritom verejne dostupné na webovej stránke nemocnice.

Ďalšie kroky pacienta a stanovisko ministerstva zdravotníctva

Pacient plánuje vyžiadať si výpis z operačného protokolu, požiadať o vrátenie poplatku a podá podnet na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou. Zatiaľ nezverejnil meno lekára, no ak sa situácia nevyrieši, nevylučuje verejné kroky.

Ministerstvo zdravotníctva potvrdilo, že výber operatéra je upravený odborným usmernením z roku 2005 a ide o nadštandardnú službu poskytovanú na základe zmluvy medzi pacientom a zdravotníckym zariadením. Zmluva obsahuje všetky náležitosti vrátane ceny, spôsobu úhrady a zodpovednosti za prípadnú škodu.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Spravodajstvo