Slovenský trh sa MENÍ. Zahraničné reťazce Woolworth a Mere CHCÚ OSLOVIŤ zákazníkov s nižšími príjmami!

Zdroj: Wikimedia/Meremarkt Leipizing , Textilzeitung/Textilzeitung , Canva
Kanal1 - moderná plnoformátová televízia pre celú rodinu.
Reklama

Slovensko čaká rozšírenie ponuky lacných obchodov. Do krajiny vstupujú hneď dvaja silní hráči – nemecký Woolworth a ruský diskont Mere. Oba reťazce stavajú na nízkych cenách a odlišnom prístupe k predaju.

Na trhu tak pribudne konkurencia k existujúcim diskontom, ktoré si už získali silné postavenie. Zatiaľ čo Woolworth cieli na zákazníkov v hlavnom meste, Mere sa pripravuje na otvorenie predajne v srdci Slovenska. Informuje o tom portál tvnoviny.sk.

Nemecký Woolworth mieri do Bratislavy

Nemecký reťazec Woolworth otvorí svoju prvú slovenskú predajňu už 15. októbra v nákupnom centre Bory Mall v Bratislave. Slávnostné otvorenie má byť sprevádzané sprievodným programom.

Reťazec patrí k významným hráčom na európskom trhu. V súčasnosti má viac ako 800 predajní, no jeho ambíciou je do budúcnosti dosiahnuť až 5-tisíc prevádzok po celej Európe.

Zdroj: Textilzeitung/Textilzeitung

Woolworth ponúka široký sortiment – od oblečenia cez domáce potreby a drogériu až po elektroniku. Zákazníkov láka najmä nízkymi cenami. O tom, či plánuje expanziu aj do ďalších slovenských miest, zatiaľ reťazec neinformoval.

Ruský Mere do Banskej Bystrice

Kým Woolworth sa zameriava na metropolu, ruský diskont Mere pripravuje otvorenie prvej predajne v Banskej Bystrici. Tá má sídliť na Námestí Ľudovíta Štúra, kde sa už objavili logá reťazca aj informácie o otváracích hodinách. Presný termín otvorenia však známy zatiaľ nie je.

Zdroj: Wikimedia/Meremarkt Leipizing

Mere pôsobí od roku 2019 v Česku, pričom sa sústreďuje na regióny s nižšími príjmami obyvateľstva. Jeho koncept je špecifický – predajne pripomínajú skôr sklady. Tovar sa predáva priamo z paliet a zákazníci si môžu kúpiť dokonca celé balenia či palety výrobkov.

Diskontný prístup bez akcií a zliav

Zatiaľ čo väčšina reťazcov láka zákazníkov na akciové ceny či zľavové kampane, Mere sa vydalo opačnou cestou. Drží trvalo nízke ceny a žiadne zľavy neponúka. Práve vďaka úspornému konceptu a nízkym nákladom dokáže konkurovať zavedeným hráčom na trhu.

O tom, že Mere plánuje slovenskú expanziu, naznačila pred časom pracovná ponuka na portáli Profesia.sk, ako si všimol portál Interez. Spoločnosť ChainStores SK s. r. o., ktorá by mala predajne prevádzkovať, hľadala predavačku s nástupom od 15. septembra. Plat bol inzerovaný na úrovni 1 300 eur.

V samotnej ponuke nefigurovala značka reťazca ani bližšie detaily. Indíciou bola iba stručná charakteristika firmy, v ktorej sa uvádzalo „Obchod s nízkou cenou“. A práve slogan „nízke ceny každý deň“ používa Mere aj na českom trhu.

Kým slovenský projekt je ešte len v začiatkoch, u našich západných susedov už reťazec pôsobí dlhšie.

Predajne fungujú napríklad v:

  • Bruntále,
  • Moste,
  • Příbrami,
  • Písku,
  • Plzni,
  • Jihlave,
  • Karlových Varoch
  • či Ústí nad Labem.

S expanziou sa však objavili aj médiami diskutované otázky o vlastníckej štruktúre a jej prepojení na kontroverzné mená.

Podľa portálu PageNotFound.cz stoja za značkou Mere bratia Shnayderovci. Ukrajina ich viackrát zaradila na sankčný zoznam a označila za bezpečnostnú hrozbu.

Česká pobočka spoločnosti tieto obvinenia označila za špekulácie a nepodložené informácie. Napriek tomu, po vypuknutí vojnového konfliktu stratilo Mere viacero dodávateľov a v niektorých krajinách muselo zmeniť svoju značku. V Poľsku či Belgicku pôsobí napríklad pod názvom MyPrice.

Kanal1 - moderná plnoformátová televízia pre celú rodinu.
Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Kanal 1
Najčítanejšie v kategórii Z domova