Zákazníkov najznámejších telefónnych operátorov na Slovensku nepoteší správa o avizovanom zdražení služieb. Ktorých poskytovateľov sa to týka a koľko si klienti priplatia?
Telekomunikačný trh na Slovensku prejde v najbližších týždňoch radikálnymi zmenami. Dotknú sa predovšetkým cenníka služieb najznámejších operátorov.
Výrazné zmeny v balíkoch
Ako informuje portál Živé, dvaja operátori zvýšia ceny o pár dní, inde sa uchýlili k vyšším poplatkom predstavením nového produktu.
Operátori O2 a Tesco Mobile upozornili na výrazné zvyšovanie cien za hovory a SMS správy. Udeje sa tak už 5. novembra 2025, pričom za posledné roky ide o niekoľké úpravy poplatkov smerom nahor. Operátori sa odvolávajú na rastúce prevádzkové náklady, investovanie do vylepšenia infraštruktúry či infláciu.
O2 upravuje cenu hovorov v programoch Voľnosť (za hovor) a Fér (za minútu) z doterajších 0,154 eura na 0,19 eura. SMS správu zaokrúhli z 0,082 eura na 10 centov. Tesco Mobile mení cenník naprieč viacerými programami, ale najvýraznejšie úpravy pocítia zákazníci pri programe Trio.
Napríklad hovor v rámci tohto balíčka stúpne z 0,154 eura až na 21 centov. Zákazníci, ktorí vlastnia Clubcard, sa zdražovaniu rovnako nevyhnú a namiesto 0,123 eura si za minútu hovoru zaplatia až 0,18 eura. V prípade Clubcard budú zákazníci naďalej dostávať pri dobití kreditu jeho trojnásobok, dodalo Živé.
Neplánujú ďalšie zdražovanie v dohľadnej dobe
Telekom nepristúpil k zvyšovaniu jednotkových cien za služby, ale uchýlil sa k presunu zákazníkov z doterajších programov Easy a Predplatenka. Po novom budú súčasťou nového programu Easy, ktorý však má stanovenú cenu 15 centov za minútu hovoru aj SMS, čo v porovnaní s predošlými balíkmi programov môže predstavovať zásadnejšie zdraženie sadzieb.
Telekom však avizoval, že v blízkej budúcnosti neplánuje žiadne cenové úpravy. „Nie, v blízkej budúcnosti neplánujeme žiadne cenové úpravy,“ ozrejmil hovorca Telekomu Alexander Sejna.
K podobnému kroku nepristúpi ani Orange. „Aktuálne nepripravujeme žiadne cenové úpravy,“ uviedla hovorkyňa Orangeu Alexandra Piskunová.
Budú sledovať konkurenciu
Nateraz zdržanlivý postoj zvolil operátor 4ka, ktorý nedávno tvrdil, že v súčasnosti nevidí dôvod na rast cien a bude sledovať kroky ostatných konkurentov.
„Keď to poviem všeobecne, každé zvýšenie nákladov by sa malo pri zdravo nastavenom trhu premietnuť do cien. Je to len otázka času. Trh zvýšené náklady len tak ,neskonzumuje‘,“ uviedol šéf 4ky Juraj Ondriš.
Krédom 4ky má byť ale naďalej udržovanie si odstupu v cenách od konkurenčných operátorov. „Správame sa racionálne. Chceme si držať cenový odstup a pri tom zostaneme. Takéto nastavenie si chceme uchovať. Je jedno, či ceny pôjdu hore, alebo dole. Keby sa niekto rozhodol ceny znižovať, je vysoko pravdepodobné, že na to zareagujeme aj my. Znižovaním cien,“ doplnil na záver.