Trinásťročný chlapec dokázal ako prvý človek na svete dohrať Tetris do konca

Na videosnímke 13-ročný počítačový hráč Willis Gibson hrá hru Tetris. Tínedžerovi zo Spojených štátov sa ako prvému podarilo dohrať svetoznámu videohru Tetris. Predtým to dokázala len umelá inteligencia, informuje TASR na základe štvrtkovej správy agentúry AFP. Willis Gibson, 13-ročný počítačový hráč z Oklahomy s prezývkou "blue scuti", sa stal prvým človekom, ktorý dokončil hru Tetris vyvinutú sovietskym vedcom Alexejom Pažitnovom v roku 1984. Tento svoj počin zverejnil v utorok na platforme Youtube. FOTO TASR/AP
Reklama

Po dlhých 34 rokoch od vydania Tetrisu pre konzolu NES sa konečne našiel hráč, ktorému sa podarilo dostať sa až na jej koniec. Hráčovi, ktorý si v internetovej komunite hovorí Blue Scunti, sa to pritom podarilo vo veku iba trinástich rokov. Upozornil na to iDnes.cz.

Tetris je jedna z najpopulárnejších hier v histórii a vďaka obrovskému počtu zariadení, v ktorých za bezmála 40 rokov od svojho zrodenia vyšla, je prakticky nemožné spočítať jej celkové predaje. Zrejme najslávnejšia verzia však vyšla v roku 1989 na konzole NES od Nintenda, prezýva sa jej Classical Tetris a je dodnes používaná na organizovanie oficiálnych turnajov.

Tým dlhé roky vládol Jonas Neubauer. Po jeho predčasnej smrti v tridsaťdeväť rokoch o „trón“ najlepšieho hráča bojujú už predovšetkým oveľa mladšie ročníky. Najnovšie širokú scénu tejto hry šokoval hráč vystupujúci pod prezývkou Blue Scuti. Má totiž iba 13 rokov. Aj v takom mladom veku sa mu podarilo to, čo nikomu v predchádzajúcich 34 rokoch, ktoré od vydania tejto verzie uplynuli – dohral ju až do konca.

Väčšina ľudí zrejme ani netuší, že Tetris nejaký koniec má. Všeobecne sa hovorí o tom, že cieľom hry je len dosiahnuť čo najvyššie skóre do času, keď neustále zvyšujúca sa rýchlosť padajúcich tvarov začne byť neúnosná. Už v roku 1990 sa istému Thorovi Aackerlundovi podarilo dosiahnuť hodnotu 999 999 bodov, čo je maximum, koľko dokáže počítadlo zobraziť. Ani potom však hra nekončí a beží ďalej.

Hra ide dovtedy, kým sa premenné nedostanú do takých hodnôt, s akými zdrojový kód už nevie pracovať a hra „spadne“. Tzv. „killer screen“ (obrazovka smrti) nebol úplným tajomstvom a podarilo sa ho už dosiahnuť pomocou využitia umelej inteligencie. Blue Scuti to však dosiahol len pomocou bežného ovládača.

 

Ten elitní hráči nedržia v dvoch rukách ako bežní smrteľníci, ale pomocou špeciálneho grifu prsty jednej ruky poklepávajú do jeho zadnej strany, čo im pomáha dosahovať inak nedosiahnuteľnú rýchlosť stlačení tlačidiel.

Celý pokus mu zabral necelých 40 minút a podľa jeho sústredeného výrazu v poslednej fáze to bol poriadny nápor na nervy. V neskorších úrovniach sa premení aj farebná paleta padajúcich tvarov, ktoré sú oproti tmavému pozadiu len sotva viditeľné. Blue Scuti prekonal rovno tri svetové rekordy naraz.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Zaujímavosti