Desiatky českých turistov zažili nepríjemný štart dovolenky v Hurghade, keď pri príchode na miesto zistili, že väčšina ich kufrov zostala doma na Morave. Letecká spoločnosť Smartwings problém neskôr vyriešila, no cestujúci stále nechápu, ako k takej chybe mohlo dôjsť.
Skupina českých turistov, ktorí sa v sobotu v noci vydali z Brna do Egypta, nezažila ideálny štart dovolenky.
„Z odbavených 175 batožín naložila letecká spoločnosť Smartwings do lietadla iba 42 kusov. Zvyšné kufre sme nedostali,“ uviedla redakcii TN.cz jedna z postihnutých cestujúcich, pani Miluše.
Ďalší cestujúci doplnil: „V Brne zabudli naložiť batožinu. Celému lietadlu,“ napísal v príspevku na sociálnej sieti.
Spoločnosť rýchlo zasiahla
Smartwings potvrdila, že situácia sa už vyriešila: „Všetky batožiny sú už v cieľovej destinácii. Časť bola do Hurghady doručená následným letom,“ uviedla hovorkyňa Vladimíra Dufková a dodala, že príčinou problému boli „prevádzkové dôvody na lietadle zmluvného partnera.“
Jedna cestujúca potvrdila, že kufre dorazili: „V noci na pondelok bola batožina doručená na náš hotel. Len nám nejde do hlavy, ako je možné, že toľko kufrov nenaložili do lietadla a odleteli bez nich,“ dodala.
Redakcia TN.cz oslovila aj brnianske letisko s požiadavkou o vyjadrenie.
„Mrzia nás komplikácie, ktoré cestujúcim vznikli. Príčinu situácie môže komentovať výhradne dopravca Smartwings. Letisko Brno je jeho handlingový partner, preto sme spoločne aktívne hľadali možnosti, ako cestujúcim čo najrýchlejšie doručiť ich batožinu. Tie odleteli najbližším možným letom nasledujúci deň,“ uviedla hovorkyňa letiska Andrea Míčková.