Známy reťazec POTEŠÍ viacerých zákazníkov na Slovensku. NOVINKA má počas jednej hodiny spríjemniť nákupy

Ilustračné foto. Zdroj: canva
Kanal1 - moderná plnoformátová televízia pre celú rodinu.
Reklama

Nákupy v obchodoch môžu byť pre niektorých ľudí nepríjemné, najmä pre množstvo rušivých elementov. Známy obchodný reťazec prináša vyhradený čas, kedy vyjde v ústrety zákazníkom a spríjemní im pobyt v predajni.

Pred 34 rokmi stanovila Svetová federácia za duševné zdravie (WFMH) 10. október za Svetový deň duševného zdravia, ktorý má zvýšiť informovanosť ľudí v otázkach duševného zdravia naprieč svetom, informuje Úrad verejného zdravotníctva (ÚVZ) SR.

Svetový deň duševného zdravia prebieha 10. októbra každý rok, ktorý má taktiež mobilizovať úsilie na podporu duševného zdravia.

Medzi najrozšírenejšie psychické ochorenie patrí depresia. Na Slovensku každý rok pribúdajú ľudia, ktorí navštívia psychiatrické ambulancie. Štatistické údaje Národného centra zdravotníckych informácií hovoria o náraste nových prípadov duševných porúch približne o 23% ročne.

Z malého nákupu plný košík

Pre ľudí citlivých na vonkajšie podnety môže byť akýkoľvek impulz rušivý a napríklad aj obyčajný nákup v predajni sa razom zmení na utrpenie. Okrem toho sa často stáva, že plánovaný malý nákup o dvoch-troch položkách sa razom zmení na preplnený košík.

Nejde pritom o náhodu, ale o dobre premyslený marketingový trik, ktorým obchodníci útočia na zmysly zákazníkov. Ako informujú tvnoviny.sk, v obchodoch práve hudba dokáže podnietiť k väčšiemu nákupu a tržbám.

Ilustračné foto. Zdroj: Unsplash/John Cameron

„Tým, že hudba priamo pôsobí na naše emócie, dokáže ovplyvniť to, ako vnímame dané prostredie, ako rýchlo sa pohybujeme v priestore a koľko tam strávime času. V niektorých prípadoch ovplyvňuje aj výber tovaru, najmä ak sú piesne tematicky ladené,“ ozrejmil pedagóg Jakub Berčík z Ústavu marketingu a sociálnych štúdií, Fakulty ekonomiky a manažmentu SPÚ Nitra.

Hudba pôsobí na naše zmysly

S blížiacimi sa Vianocami, kedy sa nedokážeme vyhnúť koledám, sa situácia s preplnenými košíkmi môže stupňovať. Reťazce si pritom zoznam skladieb nechajú často tvoriť odborníkmi, ktorí pri tvorbe „playlistu“ vidia budúcnosť aj v umelej inteligencii.

„Umelá inteligencia by mohla zohľadňovať živé a meniace sa faktory a priamo prispôsobovať nákupnú atmosféru prostredníctvom hudby,“ pokračuje Berčík.

Väčšina zákazníkov si hudbu ani nevšimne alebo ju vníma podvedome, nájdu sa ale ľudia, pre ktorých môže pôsobiť rušivo a než opustia brány predajne, cítia sa maximálne vyčerpaní.

Ilustračné foto. Zdroj: Unsplash/Michael Shu

„Nastáva tzv. zmyslové zahltenie. Už nie sú schopní spracovávať podnety a musia ich nejako vyriešiť. Objavujú sa prehnané reakcie, ako zakrývanie si uší alebo záchvat úzkosti,“ vysvetľuje odborník na autizmus zo združenia SPOZA Mikuláš Štubňa.

Reťazce postupne zavádzajú takzvanú tichú hodinku. Dávnejšie na podobný krok pristúpil Kaufland, ktorý obmedzil hudbu medzi 11. a 12. hodinou a najnovšie sa pridáva aj Lidl.

„10. október je dlhoročne Svetovým dňom duševného zdravia, nie je vhodnejší deň, aby sme spustili tzv. tichú hodinku. V čase od 13:00 do 14:00 vo všetkých našich predajniach na Slovensku budú vypnuté alebo stlmené hlášky, ktoré môžu pôsobiť rušivo,“ ozrejmil hovorca LIDL Tomáš Bezák.

Kanal1 - moderná plnoformátová televízia pre celú rodinu.
Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Kanal 1
Najčítanejšie v kategórii Z domova