Po pandémii, keď sa rast online nakupovania mierne spomalil, sa e-commerce opäť vracia na výslnie. Podľa údajov z minulého roka nakupovalo online až 80 % Slovákov, čo je nárast oproti predchádzajúcemu roku, kedy to bolo 74 %.
Tento výsledok takmer dorovnal rekordné čísla z čias pandémie v roku 2021, keď internetové obchody využívalo až 81 % obyvateľov Slovenska. Výrazným trendom v oblasti doručovania sa stávajú výdajné miesta a samoobslužné boxy. Informuje o tom trend.sk.
Na Slovensku si až 51 % pravidelných online zákazníkov necháva doručovať svoje balíky do výdajných miest a 31 % preferuje samoobslužné boxy. Spoločnosť Packeta Slovakia, ktorá na tento trend stavila už pred rokmi, dosiahla minulý rok tržby vo výške 67,3 milióna eur, čo predstavuje medziročný nárast o viac ako 15 %. Jej zisk narástol o 66 % na 527-tisíc eur.
Výkonný riaditeľ Packeta Slovakia, Alexander Jančo, zdôraznil, že obľuba výdajných miest a Z-boxov neustále rastie, pričom si ich vyberá 57 % zákazníkov. V roku 2023 spoločnosť prekonala ostatné doručovacie služby a potvrdila svoje vedúce postavenie na slovenskom trhu. Plánuje expanziu o ďalších 1000 Z-boxov na Slovensku, pričom nový krok spočíva v zavedení klávesníc na všetky Z-boxy, čo zákazníkom umožní vyzdvihnúť balík jednoducho zadaním kódu z SMS alebo mobilnej aplikácie.
Packeta od svojho vstupu na slovenský trh neustále rastie a spolupracuje s domácimi e-shopmi, pričom doručuje zásielky až do 33 krajín sveta. Firma tiež plánuje otvoriť nové logistické centrum v blízkosti Bratislavy, aby bola pripravená na výzvy nadchádzajúcej predvianočnej sezóny.
Zákazníci internetových obchodov na Slovensku stále viac využívajú výdajné miesta a balíkoboxy aj z dôvodu ich pohodlnosti. Samoobslužné boxy umožňujú vyzdvihnutie balíka kedykoľvek, čo šetrí čas a peniaze. Spoločnosti, ako je Packeta a DPD, na tieto preferencie reagujú rozširovaním sietí svojich výdajných miest a modernizáciou boxov, čo im umožňuje ešte lepšie služby pre zákazníkov.
Spoločnosti ako DPD a Slovenská pošta tiež investujú do ekologických riešení, vrátane nízkoemisných vozidiel, čo umožňuje udržateľný rast e-commerce a doručovania tovaru.